>>>>       Sprawdź naszą nową aplikację na smartfona z systemem Android,iOS (iPhone), Windows Phone - myBus online        >>>>       Zgłoszenie Serwisu Oprogramowania
MUNICOM.premium

Informacja pasażerska w Internecie

MUNICOM.premium oferuje kilka możliwosci dostarczenia informacji dla pasażerów z wykorzystaniem Internetu. Sa to:


Tradycyjne strony WWW (tylko HTML)

Na „tradycyjnej” (czysty HTML) stronie WWW z rozkładem jazdy znajduję się dane dotyczące odjazdów z przystanków na linii w danym kierunku, na danej ulicy, w danej miejscowości, obowiązujące rodzaje i ceny biletów oraz tabliczki przystankowe z informacjami o odjeżdżających pojazdach.
Schemat
Przykład strony HTML
Ta postać strony WWW jest specjalnie skonstruowana w taki sposób że mogą pracować na każdym serwerze WWW lub być udostępnienia dla użytkowników jako pliki. Gotowe strony można też nagrać na płyty CD otrzymując gotowy interaktywny rozkład jazdy do wykorzystania na wielu urządzeniach. W MUNICOM.premium jest program „Generowanie stron WWW”, który umożliwia automatyczne generowanie rozkładu jazdy w postaci gotowych stron internetowych, na których znajdują się informacje o rozkładach jazdy danego przedsiębiorstwa. Genero¬wane są one w określonym schemacie i wyglą¬dzie uzgodnionym na etapie wdrożenia tego programu, a dla użytkownika pozosta-wiona została możliwość zmiany np. czcionek i kolorów. Przygotowane strony są go-towe do umieszczenia na serwerze WWW lub skopiowania na dowolny nośnik. Proces generowania jest w pełni automatyczny i może być ostatnim etapem procesu przygotowywania nowej wersji RJ.

Strony WWW z informacją On-line

Pozwala na wyświetlanie mapy z przystankami danego miasta, jak również najbliższych odjazdów na tabliczkach przystanko¬wych i prezenta¬cję planowanego rozkładu jazdy. Mapa

Przykład mapy z rzeczywistym stanem pojazdów

System ten posiada możliwość współpracy z systemem CNR (Centrum Nadzoru Ruchu), dzięki czemu pokazywane są realne pozycje pojazdów na trasie, jak również rzeczywiste odjazdy z przystanków. Dane, na podstawie których wyświetlany jest rozkład jazdy, po-bierane są także z pojazdów. Do działania mapy, po stronie przedsiębiorstwa, potrzebny jest serwer WWW z programem CNR a po stronie pasażera potrzebna jest zwykła przeglądarka internetowa, ponieważ SIP (System Informacji Pasażerskiej) korzysta z tradycyjnych technologii WWW opartych o Google Maps. Tablica

Przykład tablicy z rozkładem jazdy w Internecie

Wyszukiwarka połaczeń

Na mapie przedstawiającej rzeczywiste stany pojazdów znajduje się funkcja wyszu¬ki¬wania połączeń. Wpisując w oknie wyszuki¬warki początek i koniec trasy oraz datę i godzinę szukanego połączenia zostanie wyświetlona lista wariantów połączeń spełniających podane warunki. Możliwe jest również określenie liczby możliwych przesiadek na trasie. Wyszukiwarka

Wyszukiwarka połączeń

Po zaznaczeniu wybranego wariantu zostają wyświetlone szczegóły przebiegu trasy oraz trasa połączenia na mapie. Trasa

Trasa wariantu połączenia

Podczas sprawdzania kolejnych wariantów połączeń na mapie w każdej chwili istnieje możliwość zmiany trasy poprzez „ręczne” przesuwanie etykiet z początkiem i końcem trasy. Automatycznie jest wyświetlana nowa trasa.

Wirtualne tablice przystankowe

Tablica
Przykład strony WWW
Tablica może mieć też postać wirtualną tzn. faktyczna zawartość informacji z fizycznej tablicy przystankowej, może być zaprezentowana w Internecie w formie zbliżonej do rzeczywistej. Pozwala to na zastosowanie zwykłych ekranów LCD podłączonych do podstawowej przeglądarki stron WWW w miejsce stawianych elektronicznych tablic informacyjnych. Oczywiście jest to alternatywa dla miejsc innych niż faktyczny przystanek na otwartej przestrzeni. Realizacja takiej tablicy wymaga prostego komputera z dostępem do Internetu.
Tabliczka moze byc takze wyswietlana w dowolnym urządzeniu mobilnym posiadającym przeglądarkę WWWW i stanowić może stała pomoc przy korzystaniu ze "swojego" przystanku.

POBIERZ Artykuł: "Rozkład jazdy i informacja pasażerska – rozwiązania dostępne w MUNICOM.premium": [pobierz] [wyświetl]

POBIERZ Artykuł: "System dynamicznej informacji pasażerskiej": [pobierz] [wyświetl]

(*) Zakres realizowanych funkcji może się różnić w zależności od konkretnej implementacji