MUNICOM.premium - elementy systemu
Pakiet MUNICOM.premium obejmuje obszar przedsiębiorstw transportowych, komunikacyjnych, a (w szczególności komunikacji miejskiej), jako zestaw dedykowanych tym firmom oprogramowania. W skład pakietu wchodzą:
Jest to dedykowane rozwiązanie dla komunikacji, obejmujące wszystkie aspekty jakie można spotakać zarówno u organizatora jak i przewoźnika. Są to w szczególności:
- Wspomaganie zarządzania firmą - pakiet ekonomiczny
- Wspomaganie zarządzania firmą - pakiet techniczno ruchowy
- Pozostałe elementy pakietu
Wspomaganie zarządzania firmą - pakiet ekonomiczny
To unikalny w kraju pakiet specjalizowanego oprogramowania, (sprzedawany także jako osobny pakiet FIRMA.premium), w którym występują moduły klasycznego ERP (Finanse, Personel, Zasoby itp.), ale główny nacisk położony został na moduły potrzebne m.in. dla firm komunikacyjnych
Zawiera w sobie narzędzia dla:
- Oprogramowanie analityczne dla kadry zarządzającej;
- Oprogramowanie dla służb księgowych;
- Oprogramowanie dla służb kadrowych i płacowych;
- Oprogramowanie dla służb zaopatrzeniowo handlowych;
Wspomaganie zarządzania firmą - pakiet techniczno ruchowy
- REJESTRY - przeznaczone do wprowadzania i przechowywania wszystkich elementarnych danych wykorzystywanych w całym zintegrowanym systemie.
-
ROZKŁAD JAZDY - program służy do tworzenie i edycja wielowersyjnego
rozkładu jazdy dla przedsiębiorstwa komunikacyjnego wraz z wbudowaną obsługą
wielu zajezdni i projektowaniem rozkładu na mapie. W skład programu wchodzą
następujące elementy:
-
Projektowanie graficzne rozkładu jazdy opiera się na graficznym interfejsie projektowym,
który zawiera mapę jako podkład ułatwiający użytkownikowi orientację podczas projektowania.
Podkład ten może być włączany i wyłączany jak również powiększany i pomniejszany w zależności
od potrzeb użytkownika. Podkład mapowy może być w formie bitmapy, danych wektorowych czy też
pochodzić z serwera mapowego typu Google Maps, Open Street, Imagis, eMapa.
Dodatkowe mechanizmy dostępne z wykorzystaniem interfejsu graficznego potocznie zwane są:
- „Piła”
- „Wagoniki”
- Rozkład Jazdy w Internecie – automatyczne generowanie rozkładu jazdy w postaci stron internetowych, w formacie HTML, zawierających informacje o rozkładzie jazdy przedsiębiorstwa dla pasażerów. Moduł generuje zbiór stron o określonym schemacie i wyglądzie, pozostawiając użytkownikowi możliwość zmiany niektórych elementów takich jak czcionki kolory itd. Wytworzone przez program strony są gotowe do umieszczenia ich na wybranym serwerze i udostępnienia użytkownikom Internetu, lub „wypalenia" płytki CD z pełnym interaktywnym rozkładem Jazdy.
- Tabliczki Przystankowe – drukowanie graficznych rozkładów jazdy do wywieszenia dla pasażera na przystankach. Moduł pobiera dane z rozkładu jazdy, i automatycznie tworzy tabliczki. Posiada wbudowanych kilka formatów tabliczek z możliwością pełnej konfiguracji wszystkich elementów znajdujących się na wydruku.
-
Projektowanie graficzne rozkładu jazdy opiera się na graficznym interfejsie projektowym,
który zawiera mapę jako podkład ułatwiający użytkownikowi orientację podczas projektowania.
Podkład ten może być włączany i wyłączany jak również powiększany i pomniejszany w zależności
od potrzeb użytkownika. Podkład mapowy może być w formie bitmapy, danych wektorowych czy też
pochodzić z serwera mapowego typu Google Maps, Open Street, Imagis, eMapa.
Dodatkowe mechanizmy dostępne z wykorzystaniem interfejsu graficznego potocznie zwane są:
- OBSŁUGA TECHNICZNA - program prowadzi ewidencjonuje wszystkich zlecenia dotyczące majątku trwałego firmy w szczególności pojazdów (w tym pojazdów własnych i zewnętrznych). Ewidencjonuje czas pracy mechaników, zużyte materiały. Obejmuje remonty, przeglądy, obsługi okresowe.
- HARMONOGRAM - program przeznaczony do automatycznego tworzenia planu pracy kierowców w przedsiębiorstwie komunikacyjnym, transportowym. Pozwala uwzględnić wszystkie czynniki mające wpływ na układanie planu, umożliwia szeroką modyfikację założeń i definicji poprzez ingerencję użytkownika. Program pozwala również na korekty planu w trakcie realizacji danego okresu, wynikające z bieżących zakłóceń jak nieobecności i zmiany dyspozycji. Program zgodny z ustawą o czasie pracy kierowców i jej nowelizacjami
- KARTA DROGOWA - program przeznaczony jest do rozlicza czas pracy kierowców, mechaników oraz zużycie paliw i energii.
- DYSPOZYTOR - program służy do nadzorowania taboru na zajezdni, stanu realizacji zleconych zadań. Zasila w dane i odbiera je z urządzeń pokładowych zamontowanych na autobusach, tramwajach, trolejbusach czy innych środkach transportu
- SRG 3000 - moduł przeznaczony do obsługi autokomputerów.
- WINDYKACJA MANDATÓW - Program jest przeznaczony do prowadzenia ewidencji i rozliczeń opłat dodatkowych
Pozostałe elementy pakietu
System sterowania i nadzory ruchu:
- Nadzór on-line
- Nadzór off-line
System informacji pasażerskiej:
- Na przystankach statyczna i dynamiczna
- W pojeździe
- W Internecie
- W telefonie komórkowym
- Bilety okresowe —papierowe
- Punkt sprzedaży
- Bilety elektroniczne
- Taryfy
- Czarne listy
- Analizy
(*) Zakres realizowanych funkcji może się różnić w zależności od konkretnej implementacji